Teknoloji

Türkiye’yi Ay’a Taşıyacak Uzay Aracından İlk Detaylar!

Tüm dünyada uzay araştırmaları hızla devam ederken, ülkemizden de saldırılar geliyor. Bu yılın başlarında Türkiye’nin Ay’a ulaşımında kullanılacak olan Milli Hibrit Sistem Tahrik Sistemi tanıtılmıştı. Ayrıca geçtiğimiz aylarda Ulusal Uzay ProgramıUzaya giden ilk Türk için başvurular yapıldı.

Şimdi Türkiye Uzay Ajansı’ndan (TUA) yepyeni açıklama. 4. yılını kutlayan TUA, Ulusal Uzay Programı üyesidir. Ay Keşif Programı – 1 (AYAP-1) için tasarlanmakta olan uzay aracından ilk detaylarbizi resmi internet sitesinden bir araya getirdi.

Diğer iki modülden oluşacaktır.

Yapılan açıklamalara göre TÜBİTAK Uzay Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (TÜBİTAK UZAY) tarafından geliştirilen araç, iki farklı modülden oluşan bir yapıyla gelecek. Türkiye Uzay Ajansı, bu iki modül “platform modülü” ve “impuls modülü”gibi tanımlanır.

Ay’a ulaşmak için gerekli platform modülü ateşlemelerinizhem de uyduya ulaştıktan sonra görüntüleme, bilimsel veri toplama ve navigasyon Ayrıca, uzay aracı veri işleme, iletişim, güç ve yönlendirme ve yörünge kontrol alt sistemlerinden oluştuğu söylenen görevler için alt sistemler de içerir. Tüm bu sistemlerin TÜBİTAK UZAY tarafından geliştirildiğini de eklemek gerekir.

Bunların dışında Türkiye’yi Ay’a götürecek aracın birçok farklı navigasyon sistemi bulunuyor. sensör sistemi TUA tarafından da gerçekleşeceği bildirildi. ‘Yıldızsız’ olarak nitelendirilen sistemin, aracın baktığı yönü belirlemek için yıldızları gösterecek ve hafızasındaki harita ile karşılaştıracağı söyleniyor. araçta yüksek çözünürlüklü kameraGeniş açılı kamera ile 5 km genişliğindeki bir alandan çözünürlüğü 1 metreden daha iyi olan görüntüler elde etmek mümkündür. Ay’a transfer, ay yörüngesi ve yüzeye iniş adımlarıelde edilecek açıklamaların ortasında.

İkinci modülün tahrik modülü olduğunu söyledik. TUA internet sitesinde bu konuda yapılan açıklamalarda, “ Hibrit tahrik sistemi Yörünge yükseltme görevinde kullanarak tarih kazanırken çift ​​yakıtlı kimyasal tahrik sistemiYörünge ve yön bulma atışları,’ sözcükleri kullanıldı.

Sabit güneş panelleri, haberleşme sistemleri

TUA, operasyonlar sırasında aracın durumu hakkında da bilgi paylaştı. Buna göre, görüntüden görülebilir +Z tarafı her zaman ay yüzeyine doğrudur ve X yönü uçuş tarafına doğrudur.bakacak Sabit güneş panelleri TÜBİTAK MAM Ekipman Enstitüsü tarafından üretilecekleri ve hem +X hem de -X yüzeylerinde yer alacakları ve bu sayede panellerden sürekli güç üretilebileceği belirtildi. Bu görevde tecrübe kazanıldıktan sonra AYAP-2 çıkarma gemisinde tamamen sabit güneş panellerine yer verileceği belirtildi.

TÜBİTAK Uzay tarafından geliştirilecek S ve X bandı olmak üzere 2 farklı frekans bandında çalışan haberleşme sistemi. araçta olacak. S-Band ile komuta ve uzay aracı sağlık ve durum bilgisi iletişiminin yapılmasının yanı sıra yörünge belirlemede kullanılacak menzil ölçümleri de yapılacak. Acil bir durumda iletişimin de bu sistem üzerinden sağlanacağı söyleniyor. Yönlü X-Bant anteni ile bazı ölçümlerin yanı sıra fotoğraf ve görüntü gibi yüksek hacimli bilgiler iletilebilir.

AYAP – 1 görevi nedir?

TUA, 2023 – 2028 yıllarını kapsayan Ay Araştırma Programı’nın ilk aşaması olan AYAP-1’de Ay’ın yörüngesine ulaşmayı hedefliyor ve sert iniş yaparak yüzeye ilk temasgerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort